Christopher Keller

piano

Christopher Keller ble født i Glarus (Sveits) i 1950. Han studerte piano med Sava Savoff ved konservatoriet i Zürich og dirigerte studier med Francis Travis ved Freiburg im Breisgau musikkuniversitet. Siden 1970 har han opptrådt som solist og ensemblemusiker i en rekke land og har gjort forskjellige TV- og radioopptak.

Hans tallrike CD-innspillinger inkluderer: de komplette innspillingene av piano og kammermusikk av Hanns Eisler og Albéric Magnard. Han har også jobbet som musikalsk leder for teaterproduksjoner, inkludert: på Schauspielhaus Zürich i Christoph Marthalers produksjon den vakre Miller og ved Volksbühne Berlin i Meistersingerne regissert av Frank Castorf.

I tillegg til sitt kunstneriske virke er Christoph Keller også aktiv som journalist. Fra 1984 til 2000 var han sjefredaktør for musikkmagasinet Dissonanz/Dissonance. Fra 1986 til 2010 jobbet han som musikkprodusent for Swiss Radio DRS. Han har vært pianist ved Collegium Novum Zürich siden 1997 og var dets midlertidige kunstneriske leder i sesongen 2004/2005.

Christoph Keller har bodd i Zürich siden 1971.

www.christoph-keller.ch

Løven – Tvillingene – Vekten – Konsert for 8: