Clemens von Reusner

komponist

Clemens von Reusner, født i 1957, komponist og lydkunstner. I sentrum av verkene hans med elektroakustisk musikk og radiofoniske radiostykker er både rent elektronisk genererte lyder og lyder funnet på spesielle steder. Sistnevnte er vanligvis fjernet fra hverdagsopplevelsen, som lydbildet til en industrihavn, steder med spesielle tekniske systemer eller nattlige lydscener i en storby. På slutten av 1980-tallet ble musikkprogramvaren KANDINSKY MUSIC PAINTER utviklet.

Bestillingsverk for radio, en rekke internasjonale fremføringer av verkene hans i Asia, Europa, Nord- og Sør-Amerika. Invitasjoner til World Music Days for New Music i 2011 (Zagreb), 2017 (Vancouver) og 2019 (Tallinn).

Clemens von Reusner er medlem av German Composers' Association (DKV), Society for New Music (GNM) og German Society for Electroacoustic Music (DEGEM). Kuratorisk aktivitet, jurymedlem ved internasjonale festivaler for elektroakustisk musikk.

www.cvr-net.de

Ideelt landskap – elektroakustiske arbeider:

elektroakustiske arbeider: